[2022-01-31] Αποτυχία της κυβέρνησης, χρεοκοπία του μνημονιακού καθεστώτος, ταλαιπωρία για το λαό

Αποτυχία της κυβέρνησης, χρεοκοπία του μνημονιακού καθεστώτος, ταλαιπωρία για το λαό

 

Η αντιμετώπιση της πρόσφατης κακοκαιρίας από τον κρατικό μηχανισμό και την κυβέρνηση που είναι υπεύθυνη για αυτόν, στέφθηκε από αποτυχία. Είναι ανεύθυνοι αυτοί που μια μέρα πριν από την χιονόπτωση αποφασίζουν πως θα λειτουργήσει ο κρατικός μηχανισμός. Είναι σαφώς επικίνδυνοι αυτοί που δεν έχουν μεριμνήσει να υπάρχουν εκχιονιστικά και αλατιέρες στην Αττική, που στις 11.00 το πρωί αποφασίζουν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, όταν η διανομή ξεκινάει τουλάχιστον 5 ώρες πριν και άρα είναι ήδη στους δρόμους, και αφήνουν τους κατοίκους της πρωτεύουσας εκτεθειμένους στα τερτίπια του καιρού. Σχεδόν όλοι οι δρόμοι της πρωτεύουσας ήταν αδιάβατοι και επικίνδυνοι, γιατί δεν καθαρίστηκαν έγκαιρα, σαν αποτέλεσμα της αποψίλωσης των κρατικών υπηρεσιών και των Δήμων από εκχιονιστικά, αλατιέρες και βασικά εργαζόμενους. Έκλεισε η Μεσογείων στην οποία υπάρχουν 4 μεγάλα Νοσοκομεία!

Για την αστική τάξη και τις κυβερνήσεις τους αυτά είναι περιττά έξοδα, επειδή εντάσσονται στις κοινωνικές δαπάνες. Για τον εργαζόμενο λαό είναι μια ακόμα υποβάθμιση της ζωής του στις πόλεις. 

Πέρα όμως από την ανικανότητα της κυβέρνησης και του αστικού κρατικού μηχανισμού, ο χιονιάς ανέδειξε και την πλήρη χρεοκοπία του αστικού καθεστώτος, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τη μνημονιακή λαίλαπα. Γιατί μπορεί τα μνημόνια να τσάκισαν την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, όμως άφησαν άθικτα τα προνόμια της αστικής τάξης. Έτσι –μεταξύ άλλων– βγήκαν αλώβητα και τα προνόμια των κατασκευαστικών εταιρειών που ελέγχουν τα διόδια. Μεταξύ αυτών των προνομίων είναι και η απαίτηση αποζημίωσης από το δημόσιο, όταν οι δρόμοι δεν έχουν την αναμενόμενη κίνηση και οι μεγαλοεργολάβοι δεν έχουν τα απαιτούμενα έσοδα από την οργανωμένη ληστεία των διοδίων. Έτσι, το χρεοκοπημένο κράτος που κόβει συντάξεις και παροχές, πληρώνει εκατοντάδες εκατομμύρια στις εταιρείες που ελέγχουν τους εθνικούς δρόμους.

Μεταξύ αυτών και η Αττική Οδός, στην οποία βασικός μέτοχος –όπως και σχεδόν σε όλες τις εταιρείες που ελέγχουν τους εθνικούς δρόμους– είναι η –γνωστή και μη εξαιρετέα– εταιρεία ΑΚΤΩΡ. Ο εγκλωβισμός 4.000 αυτοκινήτων στην Αττική Οδό, απλά αποδεικνύει ότι το μόνο με το οποίο ασχολούνται οι συγκεκριμένες εταιρείες είναι η είσπραξη ζεστού χρήματος είτε από τους διερχόμενους οδηγούς είτε από κρατικές ενισχύσεις και είναι πλήρως αδιάφορες για την ασφάλεια και τη ζωή των διερχόμενων οδηγών.

Το να πεταχτούν όλες αυτές οι παρασιτικές εταιρείες έξω από τους εθνικούς δρόμους και να αποδοθούν αυτοί στο δημόσιο, είναι η μοναδική λύση που μπορεί να εξοικονομήσει πόρους που καταλήγουν στις τσέπες των μεγαλο-εργολάβων, αλλά και να σώσει ζωές που κινδυνεύουν όσο το σημερινό απαράδεκτο καθεστώς συνεχίζεται.

Τώρα είναι η ώρα η Αριστερά να ρίξει το σύνθημα της κρατικοποίησης-εθνικοποίησης της Αττικής Οδού και των άλλων δρόμων που εκμεταλλεύονται ιδιώτες καπιταλιστές, χωρίς αποζημίωση και με κατάργηση των διοδίων. Παράλληλα να κάνει προπαγανδιστική και ιδεολογική καμπάνια με το σύνθημα «ο ιδιωτικός τομέας-η ιδιωτική πρωτοβουλία απέτυχε!» κοιτάξτε την Αττική Οδό, την εθνική οδό, τα τραίνα! Οι μαζικές αγωγές που θα καταθέσουν οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν σε αυτούς τους δρόμους, αποποιούμενοι το δόλωμα των 2.000 ευρώ του Μητσοτάκη,  θα αποτελέσουν την πιστοποίηση της αναγκαιότητας κρατικοποίησης των δρόμων και των άλλων μέσω μαζικής μεταφοράς και τη λειτουργία τους με δημόσιο και εργατικό έλεγχο.

31.1.2022